24 de gener 2020

El pardal



Una cançoneta nova
vos la diré, vos la diré.
Del Pardal quan s'ajocava
sus l'oranger. Vos la diré.
Del Pardal quan s'ajocava
sus l'oranger.

El Pardal quan s'acotxava
feia remor, feia remor
per veure si el sentiria
la seva amor. Feia remor
per veure si el sentiria
la seva amor.

La seva amor és dins la cambra,
que no sent res, que no sent res,
sinó el mosso de la casa
i el traginer, que no sent res;
sinó el mosso de la casa
i el traginer.

De la finestra més alta
li'n vaig parlar, li'n vaig parlar.
Les onze hores són tocades,
vés-te a acotxar, li'n vaig parlar.
Les onze hores són tocades,
vés-te a acotxar.

No m'acotxo pas encara,
vaig de camí, vaig de camí.
Som fet una prometença
a Sant Martí. Vaig de camí,
som feta una prometença
a Sant Martí.

Quan a Sant Martí vaig ésser
vaig suplicar, vaig suplicar,
que em deixés tornar a mes terres
per festejar. Vaig suplicar
que em deixés tornar a mes terres
per festejar.

Quan a mes terres vaig ésser,
jo els encontrí, jo els encontrí
als tres amors que tenia,
tenia allí. Jo els encontrí
als tres amors que tenia,
tenia allí.

Tres galanes que tenia
eix ocellet, eix ocellet:
Mariagna, Peronella
i Isabelet. Eix ocellet:
Mariagna, Peronella
i Isabelet.

Ai cançó, qui t'ha dictada,
qui treta l'ha, qui treta t'ha?
Tres fadrinets de la plana
de l'Empordà. Qui treta t'ha?
Tres fadrinets de la plana
de l'Empordà.