17 d’octubre 2017

Pa amb tòmaquet



Pa amb tomàquet, pa amb tomàquet!

Vull un pa amb tomàquet nena,
vull un pa amb tomàquet amb pernil,
si tu me'l fas em poso a mil.

Vull sentir el cruixit mestressa
vull sentir la crosta espetegar
al fons del meu noble paladar.

Pa de pagès i el tomàquet ben estès,
un raig d'oli virginal i la sal, providencial.
I un bon embotit, de la cuixa o bé del pit,
i no hi ha però que valgui,
el porc ha de ser de Vic.

Nena, aparta les baguettes
i amaga bé el ketchup,
ja que et dic que no val res.
Si pretens fer-me feliç
aparta'm d'aquí el xoriç
i aquests talls de mortadel·la
que no valen ni una pela.
Ja estic fart de repetir-te,
des de que erets ben petita,
cada dia, nit i dia,
una agonia, qui ho diria!
Quina fita no sentir-me troglodita.
Nena saps que sóc un sibarita.

Pa amb tomàquet, pa amb tomàquet!

Quina emoció, des d'aquí sento la olor.
la més gran degustació, i torrat, és molt millor.
Qui vol foie gras, o bé trufes i caviar
tu no deixis que t'enganyin,
el plaer no sempre és car.

Nena, guaita aquests ocells
i desfés el pa de motlle
jo no el vull és tot ells.
Si en el fons el que pretens
és veure a tothom content,
llença el pot de tomatada
que a mi, el químic no m'hi agrada.
Ja estic fart de repetir-te,
des de que erets ben petita,
cada dia, nit i dia,
una agonia, qui ho diria!
Quina fita no sentir-me troglodita.
Nena saps que sóc un sibarita.

Mai mai! No hi posis all, mai mai mai.
Mai mai! No hi posis all,
no fos cas que fessis un badall.
Mai mai! No hi posis all, mai mai mai.

Madame, monsieur,
que vous désirez pour le dîner?
Du canard, champagne ou cassoulet?
Madame? Monsieur?

¿El cocido le gustará?
¿O una tortilla de patatas?

La focaccia al rosmarino è
una delizia incomparabile,
squisita per i  ricchi e nobili signori.

Vull un pa amb tomàquet amb pernil!
Pa amb tomàquet, pa amb tomàquet!