20 de juny 2015

Recordes



Come on, let’s do it man, okei, diu

Queien, queien claus del cel
I jo allí penjat de la meva creu
Però el poeta em va dir “baixa,
Que aquesta fusta la farem servir!”
Amb els xavals de l'autopista
Tiràvem pedres als camions
En un gran magatzem m'hi van dar
Mitja jornada de dolor

La llum va cremar-ho tot
El silenci va parlar per mi
Una dona em va dir que sí
A canvi d'un calendari del 2009
Rèiem les tardes al cafè
M'animava a cantar-li al capvespre
I amb una ampolla de vi escoltàvem
La discografia sencera De Nat King Cole

Diguem si recordes amb un somriure a les dents
Aquells dies amb mi.

Com un veterà de la segona mundial
Les dones em maten amb la mirada igual
El vent que és més puta els aixeca el faldellí
I amb els companys del cafè riem, “Miracle, per fi!”
Tu em vas fer millor, ja no discuteixo
Ara li canto una cançó
Espero i desespero per algú com tu
O almenys algú com jo

I quan estic trist me'n torno al Solsonès
Per carreteres secundàries
Ermites del tamany d'un menjador
Fa un pet de sol com canta el cantautor
Partides d'escacs a perjudici i orgull

La ginebra acaricia el fetge
I mirem la tarda caure des del bar
Com mosquits maquinant el setge
Diguem si recordes amb un somriure a les dents
Aquells dies amb mi
Vas deixar-me a la carretera, esperant-te
Però el Sol ha sortit i m'he posat en marxa, per fi

Dones de somni en un piano bar
Llocs increïbles que ja no veuràs
Fondejant la barqueta amb equilibri
Jo no que no vull per mi un destí lineal
Que no estem tant malament
Que encara guardo aquest pòmuls que tomben un regiment
Sol amb tu, sempre he estat sol, estima'm o deixa'm
Tal qual

I vindran noves cançons,
Problemes per igual
Acabaré en llits sense poder dormir
Mirant els llibres que llegeix mentre dorm així
M'he discutit amb la mort i m'ha dit
“Fill, no és el teu moment
Portar-la a l'altar, sigues home de seny
I després ja en parlarem”

Diguem si recordes amb la nostàlgia a les dents
Aquells dies amb mi
Vas deixar-me a al carretera, esperant-te
Però el Sol ha sortit i m'he posat en marxar per fi Uuh, yeah