11 de juliol 2020

La nostra festa



La gent ja vestida amb les millors gales
Tots surten de casa, camí cap al poble
La pell de gallina, al sentir les gralles
Els barrets es mouen i omplen la plaça

El cap de la vila ple de gom a gom
Els morterets sonen, és festa major
Surten els gegants acotats per la porta,
Que ja són les dues

L'olor de pólvora que m'excita,
es gralles la banda sonora
Els bastoners sota cama piquen,
Sitges de tu tot m'enamora

Oh gloriós Sant Bartomeu
que de Sitges n'ets patró,
els sitgetants ben fort criden
Visca la festa major

Cap a la platja, a veure els focs
La punta que de sobte crema,
una gran traca que ens deixa sords
i espera no acabar la festa

Desperto content, alegre, impacient
A l'albada més sitgetana
Tira cap a ofici que ja arribem tard
Farem tremolar junts la plaça

L'olor de pólvora que m'excita,
les gralles la banda sonora
Els bastoners sota cama piquen,
Sitges de tu tot m'enamora

Oh gloriós Sant Bartomeu
que de Sitges n'ets patró,
els sitgetants ben fort criden
Visca la festa major

Ballada final, és l'última encesa
ja sento els tambors
bategant per les venes

Foc a la bestia!
L'olor de pólvora que m'excita,
les gralles la banda sonora
Els bastoners sota cama piquen,
Sitges de tu tot m'enamora

Oh gloriós Sant Bartomeu
que de Sitges n'ets patró,
els sitgetants ben fort criden
Visca la festa major