21 de desembre 2019

Nosaltres



Plou
a les nostres finestres
les cançons s'acaben
amb versos callats
A fora
la tempesta es tanca
i els llamps il·luminen
els cossos cansats
Plou
i ens quedem a les fosques
al sofà de casa
com ratlles en la mar
I ens enfonsem
carregant als muscles
les guerres ocultes
que no mostrem mai

Plou
i ens colpegen onades
profundes i braves
que ens van ofegant
M'espante
i m'aferre als teus braços
tenaços i audaços
per no naufragar
Plou
cridem en la nit negra
que passe el que passe
seguirem lluitant
I que només
si ens cuidem
unes i altres
serem el nosaltres
que mai venceran
Plou
a les nostres finestres
i el fred cala els ossos
dels somnis trencats
A fora
com sempre ens rescaten
pugen i ens abracen
amb besos mullats
Plou
i sopem amb espelmes
brindant per la vida
que hem desafiat
i salpem
cap a noves guerres
que no em fa por perdre
si és al vostre costat

Plou
i ens colpegen onades
profundes i braves
que ens van ofegant
M'espante
i m'aferre als teus braços
tenaços i audaços
per no naufragar
Plou
cridem en la nit negra
que passe el que passe
seguirem lluitant
I que només
si ens cuidem
unes i altres
serem el nosaltres
que mai vencerán

Sota els estels
les nostres vides suren
fràgils però segures
del rumb que hem triat
Com un exèrcit
humil però irreductible
salvem el desànim
que ens va colpejant
i tenim por
però l'aprenem a vèncer
seguim el el cor
el nostre únic far
i tenim por
però ho tenim tot per guanyar
i assaltarem la lluna
amb les nostres pròpies mans