23 de març 2019

Deixa'm que et conte



Anys de faena, anys de mitgers,
anys de servei em corren la pell;
Tantes històries, contar de vells,
és el que em fan sentir com em sent.

Treballa amb les mans, home del camp,
aquesta és la vida que et toca jugar;
mitgers de la serra servils i aplicats,
li deus al teu amo el pa i la llar.

Camí al llavador, camí a l'olivar,
cançons de verema ens marquen el pas;
agafa la forca, agafa la falç,
prepara l'arer, arrima el tiràs.

Treballa amb les mans, home del camp,
aquesta és la vida que et toca jugar;
mitgers de la serra servils i aplicats,
li deus al teu amo el pa i la llar.

Tens sang vermella, pobra i plebella,
els genolls blaus de ser abusat;
tens les mans aspres del sol i del vent,
el coll cansat d'assentir i acatar.

Deixa'm que et conte,
deixa'm que et parle.

Treballa amb les mans, home del camp,
aquesta és la vida que et toca jugar;
mitgers de la serra servils i aplicats,
li deus al teu amo el pa i la llar.

Treballa amb les mans, home del camp,
aquesta és la vida que et toca jugar;
mitgers de la serra servils i aplicats,
li deus al teu amo el pa i la llar.

Deixa'm que et conte,
deixa'm que et parle.
Deixa'm que et conte,
deixa'm que et parle.
Deixa'm que diga per què sóc així,
deixa'm que explique per què sóc rebel;
aquesta és la història que m'ha dut ací,
deixa'm que explique per què sóc rebel.

Deixa'm que diga per què sóc així,
deixa'm que explique per què sóc rebel;
aquesta és la història que m'ha dut ací,
deixa'm que explique per què sóc rebel.