27 d’octubre 2018

Tornat de la batalla



La batalla del rei moro
dels que hi van no en tornen gaires:
no en tornen sinó els hereus,
i encara els de bones cases.
Sa mare surt al balcó
per veure el fill si arribava
—D'on veniu color trencat?
d'on veniu cara esblaimada?

Mare vinc de la mar, molt lluny d'aquí
On hi ha hagut la batalla... i la meva fi

Contra l'infidel jo vaig lluitar
En nom d'aquell qui regna per gràcia de déu

No vaig voler posar-me a la pell del meu enemic...
Al mirar-li als ulls... ell era jo

Lluny de la terra... mort i foscor al meu voltant... molt a prop
Cerco resposta... La raó que em va dur aquí... on és?
El meu últim alè fuig fora
Lluny del cos ja no sent més dolor

La batalla del rei moro
on la meva fi arribava
la por d'aquell que no té res
va clavar la seva llança

Ferit de mort estic... busco el perquè...
Ara els corbs s'emporten els que ja no hi són

La glòria no he trobat, només hi ha desolació
el sentit d'això no el puc trobar

Lluny de la terra... por i foscor al meu voltant... molt a prop
Cerco resposta... La raó que em va dur aquí... on és?
El meu últim alè fuig fora
Lluny del cos ja no sent més dolor

Lliure ja de tot dolor