21 d’octubre 2018

El silenci dels peixets



Tots juguem a cara o creu,
uns al negre, altres al roig,
uns amb sucre, altres amb mel.
Escollim o no escollim,
tu si vols, els altres no.
Jo el vi bo i tu el sarment.

Avui menjo, demà no,
uns al cinc, els daus al set,
hi ha qui guanya, hi ha qui no.
Uns empenyen cap allà,
altres seuen sense temps,
els cretins riuen al sol.

Uns per aire, altres per mar,
uns descalços per la neu.
Uns, canons, els altres, mans,
uns al vent, "sant Cristo gros".
Jo, cabells volant al vent,
escollim o no escollim?

Uns, botzines i motors;
el piu-piu dels pardalets.
Uns, megàfons i garrots;
el silenci dels peixets.
Com seria si et digués:
-vols o no venir amb mi?

Sempre em mostren el camí,
ara recte, ara amunt,
ara tomba cap aquí,
ara gira cap allà.
Escollim o no escollim:
el meu peu o bé el meu pas?

Hi ha qui ens ensenya les dents,
hi ha qui ens treu el gran llengot,
hi ha els que ens diuen ara, aquí,
i també els que ens diuen mai.
És millor fugir corrents
per no retornar mai més?

Tots juguem, pedra o paper,
tots diem avui fa sol,
tots diem demà plourà,
escollim o no escollim?
El meu clam t'arribarà
tant per aire, terra i mar.

Uns, botzines i motors;
el piu-piu dels pardalets.
Uns, megàfons i garrots;
el silenci dels peixets.
Com seria si et digués:
-vols o no venir amb mi?