23 d’agost 2018

Ciao, ciao / Qui sap si pot ser / Digueu Als Amics, Digueu Als Companys / Aquesta Nit



Ciao, ciao (0:00)
Vora la mar que brilla al sol del matí
canta l'oreig així: Ciao, ciao!
Sota aquest cel d'Itàlia em vas ensenyar
així a saludar: Ciao, ciao!
Avui torno a la platja on vaig aprendre a estimar-te
portat per l'esperança i la il·lusió de retrobar-te.
Però no hi ets!
La platja és deserta
i el cel i el mar només trobo que em diuen,
tots dos a cor: Ciao, ciao!
com m'ho ensenyaves tu: Ciao, ciao!
com no ho sap dir ningú: Ciao, ciao!
com no ho sap dir ningú més.
Vora aquesta mar un dia hauré de tornar,
i el mar així em dirà: Ciao, ciao!
Sota aquest cel buscant-te a tu tornaré
i un dia sentiré: Ciao, ciao!
I el cel i el mar em diuen, l'un en l'altre emmirallant-se
que quan l'amor ens crida, cal no perdre l'esperança.
Jo et trobaré.
Llavors correràs
cap a mi amb els dos braços oberts, i els teus llavis
diran: Amor, Ciao, ciao!
com m'ho ensenyaves tu: Ciao, ciao!

com no ho sap dir ningú: Ciao!

Qui sap si pot ser (1:50)
Qui sap si potser
algun dia
serà el teu record
companyia,
si hi trobaré
tot el passat.

Qui sap si potser
esperar-te
no em durà el consol
de cap carta.
Però l'esperaré
obstinadament
cada moment.

Ja més d'un company
s'acosta i em plany
perquè saben que te'n vas,
que jo no vindré pas,
i que sense un retret
ploraré en secret
ja avui.

Qui saps si potser
jo retrobaré,
en una cançó,
l'amor fet malbé
l'adéu darrer.
En una cançó,
l'amor fet malbé

l'adéu darrer.

Digueu Als Amics, Digueu Als Companys (4:13)
Digueu als amics, digueu als companys,
que el dia de festa ha arribat.
Digueu als amics, digueu als companys,
que els tornaré a veure aviat.

Tants dies allunyats, els uns dels altres separats.
Tants dies sense viure joia i pena tots plegats.
Les hores d'alegria que van viure, recordar.
Les hores no puc oblidar.

Digueu als amics, digueu als companys,
que el dia de festa ha arribat.
Digueu als amics, digueu als companys,
que els tornaré a veure aviat.

Si jo fos aquell que estimo ja m'hagués ben oblidat,
a ell -jo us ho demano- no digueu pas que he tornat.
Que callin tots els altres. Que ell no sàpiga que vinc.
De penes fa massa que en tinc.

Digueu als amics, digueu als companys,
que el dia de festa ha arribat.
Digueu als amics, digueu als companys,

que els tornaré a veure aviat.

Aquesta Nit (6:00)
Aquesta nit
les roses han florit.
Aquesta nit,
qui sap el meu neguit!

Tement cada trepig
el meu desig
el present.
Aquesta nit
no puc cridar l'oblit.
Aquesta nit
em neix un altre crit.

L'amor
als llavis meus
tan lluny dels teus,
oh quin crit d'enyor!

Aquesta nit
com reviu el teu record
i no t'he vist!
Aquesta nit
el meu dol s'ha fet més fort
i el meu cor més trist.

Aquesta nit,
la febre del meu pit
aquesta nit
les roses s'han marcit.

Mai més
vindrà el després,
serà el demà
després d'estimar.