11 de novembre 2018

Verda / Una tarda qualsevol



Verda 0:00
Jo no pretenc fer-me el graciós,
no fer bordades com un gos.
Verda!

Si sóc ací cantant, avui,
podria ser per poder dir:
Verda!

El camí recte i ser com cal
m'allunyaran sempre del mal.
Verda!

Incomunicació parcial,
superlimitació total.
Verda!

Situacionisme integrat,
voldria jeure és un bon prat.
Verda!

Animals desapareguts
dissecats per savis tossuts.
Verda!

Pol·lució, miasmes i fum.
Prem el botó i farà "bum!"
Verda!

La política i la raó
i el dret de colonització:
Verda!

Tingués present, pobret burgès,
que el món és teu, però després
Verda!

Tenia coses per explicar,
però de vegades cal callar.
Verda!

Doncs acabem la festa en pau.
Ave María, adéu-siau.
Verda!

Una tarda qualsevol 3:17
Un dia sense importància
Una tarda qualsevol.
M'he trobat en una plaça
la de Sant Josep Oriol.

La humitat, corn sempre, massa
Les llambordes fa lluir
L'olor del mercat m'embafa
Tant que quasi em fa patir.

He aturat la caminada
Sense cap motiu precís
EI dia minva com sempre
A Barcelona, indecís.

La llum elèctrica freda
Fa una taca en un racó
que sembla un Tàpies anònim
Si ningú tanca el balcó.

De vegades una gata,
O una llàgrima potser
Cau d'un fanal que s'esgota
D'ésser sol al carrer.

Encenc una cigarreta
I la llum que fa el llumí
Em fa descobrir de sobte
Que estic tot sol, jo amb mi.

Una, dues, quatre gotes
Comença a plovisquejar
Tanquen el balcó i el Tàpies
De cop i volta se'n va.

Sé que molts creuran que perdo
El temps miserablement
Però que jo sàpiga encara
Ningú no ha trobat l'invent.

Que faci aturar les hores
Si algú ho sap i m'ho vol dir
El perdria tot el dia
Per tornar-lo a recollir.