22 de juny 2022

Mentrestant



Jo ja reconec que és de covards dir-te això quinze anys abans,
i quan tu no em pots entendre.
Que estrany que serà!
Tu cantussejant sense somriure o sospitar.
Hi ha cançons que creixen amb el temps.
He esperat aquest moment amagat
darrere els versos que has sentit tants cops
i ara tornen nous, apuntant lluny, caient a prop.
Em vas venir tan gran, i vas canviar-ho tot.
Jo mai sabia res, però em feia sempre el fort.
Anava a les palpentes intentant ser algú nou.
He inventat la màquina del temps.
Si funciona i m’has entès té molt mèrit: sóc de lletres.
Has rebut això? Fes-me algun senyal, pica’m l’ullet.
Jo en tindré prou. Em vas venir tan gran, i vas canviar-ho tot.
Jo mai sabia res, però em feia sempre el fort.
Anava a les palpentes intentant ser algú nou. 
u mai no esperis res, tu surt i busca-ho tot.
Si venen temps millors és molt a poc a poc,
i tot plegat va de triar què fem mentrestant.