20 de març 2020

Sucre


Sucre, t'ha tornat la vida més dolça,
Un plaer convertit en pols, que
Quan t'enganxa no et deixa anar-na-na-na-na-na-na-na
Sucre, aquell gust que tot ho involucra
Treure'l de la dieta ja no puc, crec
Que avui el començo a rebaixar-xa-xa-xa-xa-xa-xa-xa

Uns hàbits adquirits, des de que som petits
Comencem el tema del sucre quan deixem els pits
Segurament, n'hi ha un tant per cent, en la primera papilla,
Però ja es torna una addicció en l'entrepà de nocilla,

El iogurt se'm queda curt si no l'agafo ensucrat
O hi poso tres cullerades, sucre de canya o refinat.
Em dóna tanta energia, em fa sentir tan viu,
S'està acabant el dia, i segueixo hiperactiu

Unes veus em parlen, el metge em diu: et perjudica,
A la botiga un chupa-chup em diu: no em vols llepar una mica?
Venga guapo no lo escuches, cómete todas las chuches!,
I és tan dolça aquesta pols, sembla que abracis uns peluches, i és pel...

Sucre, t'ha tornat la vida més dolça,
Un plaer convertit en pols, que
Quan t'enganxa no et deixa anar-na-na-na-na-na-na-na
Sucre, aquell gust que tot ho involucra
Treure'l de la dieta ja no puc, crec
Que avui el començo a rebaixar-xa-xa-xa-xa-xa-xa-xa

Com volen ara a corre-cuita, iniciar aquesta lluita,
Quan fins i tot està present quan bec un suc de fruita!
Diuen que el sucre mata, més tòxic que el paper de plata
Amb que embolico el bocata, el de pa amb xocolata.

I els papes quan van a esmorzar i d'això sí que en dono fe,
Mengen un donut, un croissant i saps què hi posen al cafè?
Un sobre, dos sobres, dentista, quan cobres?
Quan serà un bon moment per anar canviant les maniobres?

I encara una altra queixa, segur que el sucre m'engreixa,
I la salut, si em torno obès, ja no serà la mateixa,
No vull la diabetis, quan la insulina em petis,
Llavors serem més enemics que el Sevilla i el Betis.

Sucre, t'ha tornat la vida més dolça,
Un plaer convertit en pols, que
Quan t'enganxa no et deixa anar-na-na-na-na-na-na-na
Sucre, aquell gust que tot ho involucra
Treure'l de la dieta ja no puc, crec
Que avui el començo a rebaixar-xa-xa-xa-xa-xa-xa-xa

Abans d'anar a dormir, un got de llet ben tèbia
El canvi ja és aquí, ara m'hi poso estèvia
Però més interessant, que un nou edulcorant,
És apreciar l'autèntic gust d'allò que estic menjant.
Glucosa, sacarosa, relació ben gustosa,
Però la salut em diu que està posant-se un pèl gelosa
Això no és un adéu, és un hasta luego Lucas!
Serem feliços com la Celia Cruz dient asúcar!

Sucre, t'ha tornat la vida més dolça,
Un plaer convertit en pols, que
Quan t'enganxa no et deixa anar-na-na-na-na-na-na-na
Sucre, aquell gust que tot ho involucra
Treure'l de la dieta ja no puc, crec
Que avui el començo a rebaixar-xa-xa-xa-xa-xa-xa-xa